AD (728x60)

Book an appointment with SetMore

Monday

Halatuju Lepasan SPM - ke Timur Tengah.

Share & Comment


❶ Mesir - Maahad Buuth Al-Azhar. Selepas1-3 tahun di Maahad, terus masuk Universiti Al-Azhar tanpa perlu peperiksaan imtihan Qabul.

❷ Jordan - Boleh terus masuk Universiti-universiti di Jordan. Tetapi yuran dan sara hidup agak tinggi. Tetapi masih lagi boleh dipertimbangkan.

❸ Universiti Islam Madinah, Ummul Qura, Riyadh - Layak mendaftar secara online. Tetapi tempoh menunggu kebiasaannya 1-2 tahun. Sambil-sambil daftar dan menunggu keputusan penerimaan, dicadangkan untuk sambung belajar di tempat lain dahulu. Selepas diterima, terus urus ke universiti berkenaan.

❹ Diploma Bahasa Arab di Markaz Nile, Mesir. - Tempoh belajar kebiasaannya 1 tahun. Selepas itu, boleh sambung di tempat lain.

❺ Ambil STAM - Selepas dapat sijil, boleh ke Universiti Al-Azhar, Mesir. 

Jika anda mahukan penjelasan dan nasihat,
Sila tentukan tarikh temujanji bersama pegawai penerangan kami melalui talian berikut: 017-316 2287.

Syihab Educonsult​ | Mauizah Resources​
"Membantu Anda Menyambung Pengajian"
Register To Meet Our Educational Consultant



 

HTML forms generated by 123ContactForm

Tags:

Written by

Ustaz Syihabudin merupakan Pengarah Urusan Syihab Educonsult. Beliau telah berpengalaman lebih 7 tahun menguruskan pelajar menyambung pengajian ke Mesir. Beliau juga adalah salah seorang daripada Perunding Pendidikan Syihab Educonsult.

 

Educational Consultant

Book an appointment with SetMore

Kenapa Memilih Kami?

Sepanjang menguruskan pelajar selama lebih 7 tahun, kami sentiasa berusaha supaya semua pelajar mendapat penerangan yang mencukupi serta mendapat tempat di tempat pengajian yang diingini. Alhamdulillah, 100% pelajar kami mendapat tempat.
Copyright © Syihab Educonsult | Designed by Templateism.com